ဆရာမခံယူခ်က္ကေလးပါ

My photo
“ေက်ာင္းဆရာမ ဘဝ ကို ငယ္စဥ္ ကတည္းေရာက္ခဲ့တ့ဲ “ ကေလးတို. ဆရာမ ေလ ” ၊ အင္း - ခုေတာ့လည္း “ လူႀကီးတို. ဆရာမ ေပါ့ ” ။ ေရဒီယို က အသံလႊင္ ့ေနတာလည္း ႏွစ္ေပါင္း မနည္း ေတာ့ပါပဲလား ။ လူမွဳေရးလုပ္ငန္းကိုေတာ့ အျမဲေရွ ့တန္းတင္ထားေလ့ရွိတာ ငယ္စဥ္ကတည္းကပါ။

ဆရာမကိုယ္တိုင္သီဆိုေသာခေလးတို ့ရဲ ့ဆရာမသီခ်င္းေလးပါ


Wednesday, September 30, 2015

ဘာလဲ--ညာလဲ--ငါဆရာပဲ

“အို္င္တီ”ထြန္းကားလာျပီျဖစ္ေသာ ယေန.ကာလကို “အို္င္တီေခတ္” ဟုေခၚဆိုႀကပါတယ္။ {သည္”အို္င္တီေခတ္” ဘာေတြျဖစ္ - ေရးျခစ္ရာမွာ အမွားေတြႏွင့္ ျဖစ္ခ်င္ရာေတြျဖစ္} လို.ပဲ ဆိုရေတာ့မွာပါ။ ဤက့ဲသို.“ေရးခ်င္ရာေရး-ျခစ္ခ်င္ရာျခစ္ ျမန္မာစာျဖစ္ျပီးေရာ”ဆိုတ့ဲသေဘာနဲ.ျမန္မာစာကို ဖ်က္ လိုဖ်က္ဆီး ျပဳ လုပ္ေနသူမ်ားမွာ ႏို္င္ငံျခားေရာက္ (အခ်ိဳ.ေသာ) ျမန္မာဆုိသူ လူႀကီး- လူငယ္မ်ား သာ ျဖစ္ႀကပါတယ္။ အထူး သျဖင့္ ျမန္မာဘာသာကို ASEAN ဘာသာသင္ တကၠသိုလ္မ်ားတြင္ “ျမန္မာ ဆ ရာ”ပါဟု(ဆရာသင္တန္း- ဆရာျဖစ္လက္မွတ္မရွိပါပဲ) မိမိိကိုယ္ကုိ အမည္တပ္ကာ ႏို္င္ငံျခားသား မ်ား အား တတ္ေယာင္ကားျဖင့္ ေရွ. ေဆာင္ညႊန္ျပ သင္ေနႀကေသာ ဆရာ-ဆရာမအခ်ိဳ.လည္း အပါအဝင္ ျဖစ္ပါတယ္။ “ဆရာမေရ - က်ေနာ္တို.တကၠသိုလ္မွာ ျမန္မာစာလာသင္ေပးေနတ့ဲ ဆရာမတစ္ေယာက္ရွိပါတယ္” “ဟင္-- ဆရာကလည္း အဲဒါ အဆန္းမဟုတ္တာပဲေနာ္” က်မက သည္လုိ ေျပာလို္က္ေတာ့ မိတ္ေဆြျဖစ္သူ ဆရာကဘာမွ် ျပန္မေျပာေသးပဲ ခပ္ေတြေတြေလး ျဖစ္သြားပါတယ္။ မႀကာခင္မွာပဲ သူ.စကားကိုဆက္ျပန္ပါတယ္ “ ဆန္းေတာ့မဆန္းပါဘူးဆရာမေရ - ဒါေပမ့ဲ သူရဲ့ ျမန္မာစာသင္တန္းမွာတက္ေနတ့ဲ ထို္င္းေက်ာင္း သားတစ္ေယာက္ က သူရဲ့ ေလ့က်င့္ခန္းစာအုပ္ကို လာျပလို.ႀကည့္လိုက္ေတာ့ အမွားေတြသင္ထား တာေတြ.ရတယ္ဗ်ာ” “ဟယ္-- ဘယ္လိုလဲဆရာရယ္--ဘာေတြသင္လို.လဲဟင္” “ ေမးခြန္းေတြမွာ သံုးထားတ့ဲ စာလံုးေတြ လဲြေနတာေတြ.ရတယ္ဆရာမ - ဥပမာ - ဘယ္သြားေနလဲ--ဆိုတာကို - ဘယ္သြားေနလည္း လို.။ေရးထားတယ္ေလ” “ ဟာ အဲဒါ မမွားသင့္ တ့ဲ အမွားပဲဆရာ ၊ ဒါကိုေတာ့ ဆရာ့အေနနဲ. တကၠသိုလ္တစ္ခုတည္းမွာ သင္ ေနတ့ဲ သူ. ထက္ ရာထူးႀကိးတ့ဲ ဆရာတစ္ေယာက္အေနနဲ.ေျပာျပေပးသင့္တယ္ဆရာ” “ေျပာျပီးပါျပီဆရာမရယ္- သူ.တို. ျမန္မာစာ႒ာန အႀကီးအကဲကိုလည္းေျပာျပျပီးျပီ- ဒါေပမ့ဲ သူက လညး္အႀကီး အကဲသာဆိုတယ္ ျမန္မာစာမတတ္ေတာ့ ေျပာရခက္တယ္ဆရာမေရ-“ “ ဒါဆို အဲဒီဆရာမကိုတို္ကရုိ္ကေျပာပါလားဆရာ- ေက်ာ္ငးသားေတြကတလြဲေတြမွတ္သြားရင္ မ ေကာင္းဘူးေလ” “မွန္ပါတယ္ - ဒါ့ေႀကာင့္လည္း က်ေနာ္ အဲဒီဆရာမကို သြားေျပာေတာ့ သူမမွားပါဘူး-တ့ဲ” “ ဟင္ --ဘယ္လိုပါလိမ့္ဆရာရယ္” “ ဒီလို ေမးခြန္းေတြမွာ “လဲ” ကိုမသံုးပဲ “ လည္း” ကိုသံုးဖို. အစိုးရ ျမန္မာစာအဖဲြ.က ျပင္လို္က္တာပါ-တ့ဲ - ဆရာမေရ-“ “ ဟင္ မဟုတ္ မဟပ္ေတြ ဆရာရယ္-“ “ကေနာ္ကလည္း ဇေဝဇဝါျဖစ္သြားတာေပါ့-- အစိုးရက ျပင္လို္ကတာ- ဆိုေတာ့ေလ” “ ဟာ--ဆရာကလည္း -ေနရာတကာ အစိုးရေခါင္းပဲ သြားေခါက္ေနႀကတာပါလားေနာ္- အဲဒ့ါ ဟုတ္ကို မဟုတ္ဘူး ဆရာေရ့ .-ေနအံုး ေသခ်ာေအာင္ တကၠသိုလ္ ျမန္မာစာ႒ာနက က်မမိတ္ေဆြကိုလွမ္းေမး လိုက္မယ္” က်မလည္း ေျပာေျပာဆိုဆိုပင္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္က မိတ္ေဆြလည္းျဖစ္ ဆရာလည္းျဖစ္သူ ျမန္မာ စာပါေမာကၡကို ဖံုးဆက္ေမး လိုက္မိပါတယ္။ ဆရာႀကီးကလည္း ခ်က္ခ်င္းဆိုသလို- ျပန္ေျဖပါတယ္ - “ မဟုတ္တာပဲ--ေဟာဒီစာပုိဒ္ေတြျပလိုက္ပါ” ဆိုျပီး “လဲ နဲ လည္း” ကို ရွင္းတမ္းထုတ္ထားတ့ဲ စာမ်က္ႏွာ ၂ မ်က္ႏွာကို ပို.လာပါတယ္။ “လဲ--ဆိုတာ ဘာလဲ - ဘယ္လဲ- စေသာေမးခြန္းမ်ားအျပင္ ေငြလဲ - အက်ႌလဲ- စသည္မ်ားကိုသံုးေႀကာင္း အဂၤလိပ္စာတြင္ ? ႏွင့္တူေႀကာင္း ၊ “လည္း = ဆိုတာကို = သူလည္း - ကိုယ္လည္း - သူ တို.လည္း - ဒါလည္း - စသည္တြင္သံုးေႀကာင္း အဂၤလိပ္လို Also ႏွင့္တူေႀကာင္း” ရွင္းလင္းထား ေသာ စာမ်ားျဖစ္ပါတယ္။ “ကဲ-ဆရာေရ-- အဲဒီစာကိုသာ Print ထုတ္ျပီး ဆရာ့လူေတြကို သြားျပလိုက္ပါ ။သူတို. အခုလို လဲ ခ်င္သလို လဲ ေနတာအေရးမႀကီးဘူး က်မတို. ျမန္မာစာကို အထိခို္က္မခံႏိ္ုင္ဘူးဆရာေရ” လို.ေျပာ လိုက္ေတာ့ ဆရာလည္း အေတာ္ေက်နပ္သြားတာေတြရပါတယ္ ။ တကယ္ေတာ့ ဒိကေန. ဒီေခတ္မွာ က်မတို. ျမန္မာလူမ်ိဳး အခ်ိဳ.(လူငယ္မ်ားသာမက လူႀကီးမ်ားပါ) ျမန္မာစာနဲ. ျမန္မာစကားကို ေရးခ်င္သလိုေရးျပီး ေျပာခ်င္သလိုေျပာေနႀကာတာေတြ.ေနရပါတယ္။ သည္ေနရာမွာ “လူႀကီးမ်ား” ကဦးေဆာင္မႈ မမွန္သည့္အတြက္ လူငယ္မ်ားကလည္း ေနာက္လို္က္ ေကာင္း ျဖစ္မ လာျခင္းဆိုက မွားမည္မထင္ပါ။ တကၠသိုလ္မွာ နည္းျပလုပ္ဖူးခ့ဲပါသည္ဆိုေသာ ဆရာမ တစ္ဦးကပင္ “သြားရတယ္- လုပ္ရတယ္” ဆိုေသာစကားကို”သြားကတယ္- လုပ္ကတယ္” ဟူ၍ ေျပာ သည္ကို က်မကို္ယ္တို္င္ ႀကားခ့ဲရေတာ့ တအ့ံတႀသလည္း ျဖစ္ခ့ဲမိပါတယ္။ က်မသင္ခ့ဲဖူးေသာ တပ္မေတာ္ ဘာသာစကားသင္တန္းတြင္လည္း ဆျမန္မာစာသင္ေသာ ဆရာမ တစ္ေယာက္က “ ေရငန္းသီး” ရုပ္ပံု ေအာ္ကတြင္ “ကနစိုးသီ” ေရးလိုေရး ၊ အမ်ိဳးသားအေပၚ ”အက်ႌ” သိုးမဟုတ္ “တိုက္ပံုအက်ႌ“ ကိုလည္း “ အေပၚထပ္အက်ႌ” ေရးလိုေရး-(သူကိုယ္တို္င္ ေရးသားထုတ္ ေဝထားေသာ ထို္င္း-ျမန္မာ အဘိဓါန္စာ အုပ္မွာ ေရးထားျခင္းပါ) အေတာ့္ကို စိတ္ပ်က္စရာ ေကာင္း လွပါတယ္။ ျမန္မာတစ္ေယာ္ကအေနႏွင့္လည္း ရွက္ စရာေကာ္ငးလွပါတယ္။ ထိ္ုင္းဘာသာစကားကို ကၽြမ္းကၽြမ္းက်င္က်င္ေျပာတတ္ ေရးတတ္သလို မိမိတို. ျမန္မာစကား -ျမန္မာစာကိုလည္း ေလးေလး နက္နက္ ေလ့လာျပီးမွ ေရးသင့္- ေျပာသင့္- ျပန္လည္သင္ေပးသင့္ သည္မဟုတ္ပါ လား ။ အမွန္ဆိုပါက မိမိတို.၏မိရုိးဖလာ ဘာသာစကားႏွင့္ စာေပကို မိမိတုိ.ကို္ယ္တို္င္က မေလးမစား- မ ေလ့လာပဲ ေရး ခ်င္သလိုေရးျပီး- ေျပာခ်င္သလိုေျပာေနႀကမည္ဆိုပါက ျမန္မာစာႏွင့္ ျမန္မာစကားကို ေလ့လာထား ေသာ ႏို္င္ငံျခားသားတစ္ေယာက္သာ သိသြားပါက ရွက္စရာေကာင္းပါဘိ ။ “အစိုးရျပင္ထားတာ” ရယ္လို.မ်ားသြားေျပာလို္က္မိပါကလည္း ကိုယ့္မိဘေခါင္ ကိုယ္ျပန္ေခါက္သလို မ်ိဳး အျဖစ္ဆိုး လိုက္မည္ျဖစ္ျခင္းပါ။ ျမန္မာဘာသာ(သို.မဟုတ္) ျမန္မာစာကို ႏိ္ုင္ငံျခားသားအား သင္ေပးမည္ဆိုပါက“သူတို.သိတာမွမ ဟုတ္ပဲ”-ဆိုတ့ဲ အေတြးနဲ.လံုးဝ အထင္မေသးသင့္ပါ။ တစ္ခါတစ္ရံ သူတို.က မိမိထက္ပင္ ပိုျပီးေလ့လာ သိရွိေနသည္ကို ေတြ.ႏို္င္ ပါတယ္ ။ တကၠသိုလ္ေက်ာ္ငးသားေလးေတြပဲ ရယ္လို.လည္း အထင္ မေသးပါနဲ. သူတို.အနီးမွာ ျမန္မာ မိတ္ေဆြ ေတြ ရွိေနတတ္တာသတိယပါ ။ တကယ္ေတာ့ ဆရာလုပ္ခ်္ငသူမ်ားအေနနဲ. အနည္းဆံုး “ဆရာအတတ္သင္ေကာ္လိပ္” တခုခုကို ပထမဆံုးတက္ ေရာက္ေလ့လာ သင့္ပါတယ္။ “ေရႀကည္ရာျမက္ႏု” ဝမ္းေရးအတြက္ ရရာ အလုပ္ ဝင္ လုို္က္ရသည္ ပဲျဖစ္ေစဦးေတာ့ မိမိလူမ်ိဳးႏွင့္ မိမိႏိုင္ငံ ကို ထိခို္ကေစႏို္ငေသာ အျပဳအမူ အေျပာအဆို စသည္မ်ားကိုေတာ့ျဖင့္ သတိထား ေရွာင္ရွား သင့္ႀကပါတယ္။ အားလံုးရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ႀကပါေစ

No comments:

Post a Comment

ေရးထားသမွ်ေလးေတြအဖတ္မ်ားႀကျပီးကလစ္၍လည္းဖတ္နိုင္ပါတယ္

ေအာက္ပါနိုင္ငံေတြမွမိတ္ေဆြအသီးသီးအလည္လာေရာက္သည္

Flag Counter