ဆရာမခံယူခ်က္ကေလးပါ

My photo
“ေက်ာင္းဆရာမ ဘဝ ကို ငယ္စဥ္ ကတည္းေရာက္ခဲ့တ့ဲ “ ကေလးတို. ဆရာမ ေလ ” ၊ အင္း - ခုေတာ့လည္း “ လူႀကီးတို. ဆရာမ ေပါ့ ” ။ ေရဒီယို က အသံလႊင္ ့ေနတာလည္း ႏွစ္ေပါင္း မနည္း ေတာ့ပါပဲလား ။ လူမွဳေရးလုပ္ငန္းကိုေတာ့ အျမဲေရွ ့တန္းတင္ထားေလ့ရွိတာ ငယ္စဥ္ကတည္းကပါ။

ဆရာမကိုယ္တိုင္သီဆိုေသာခေလးတို ့ရဲ ့ဆရာမသီခ်င္းေလးပါ


Saturday, November 13, 2010

ျမန္မာအစ တေကာင္းက

ကေလးတို.ေရ -
“ ျမန္မာအစ တေကာင္းက ” ဆိုတ့ဲ စိတ္ဝင္စားစရာအေႀကာင္းကို အျမန္ေရးေပးပါလုိ.တိုက္တြန္းလာႀကေပမ့ဲ အလုပ္ေလးေတြမ်ားေနလိုေနာက္က်သြားရပါတယ္ ။
ကေလးတို.ေရ---
ဟိုးေရွးက ေႏွာင္းေခတ္ပညာရွင္ေတြဟာ တူရာတူရာစုေပါင္းကာ ေလ့လာႀကျပီး အမည္ေပးခ့ဲႀကပါတယ္။ တိဘက္ျမန္မာအုပ္စုလို. ေခၚရမယ့္ ခ်ီအင္
အႏြယ္ဝင္ေတြဟာ အုပ္စုငယ္ေလးေတြအလိုက္ ေရႀကည္ရာျမက္ႏုရာ လြင္ျပင္ျမစ္ဝွမ္းေဒသမ်ားသို.ေရႊ.ေျပာင္းခ့ဲႀကတယ္။ လြန္ခ့ဲတ့ဲ ႏွစ္ေပါင္း ၅ ေထာင္ေလာက္မွာအုပ္စုကို ေခါင္းေဆာင္တစ္ေယာက္ဦးေဆာင္ျပီးေရႊ.ခ့ဲႀကတယ္ ။ ျမန္မာလို. ေခၚတြင္မယ့္သူေတြဟာ ဘီစီ( ခရစ္မေပၚမီ အႏွစ္ ၈၀၀= လြန္ခ့ဲတ့ဲ ႏွစ္ေပါင္း၂၈၀၀)ခန္.ကျမန္မာႏို္င္ငံတြင္းသိုေမချမစ္နဲ.တပိန္ျမစ္ေႀကာင္မွတဆင့္ဧရာဝတီျမစ္ဝွမ္းေဒသကိုဝင္ေရာက္လာႀကတယ္လို.ပါတယ္။ ေရႊလီနဲ. ဧရာဝတီျမစ္တို.ေပါင္းဆံုရာ တေကာင္းတစ္ဝိုက္မွာ အေျခခ်ေနထုိင္ခ့ဲႀကတယ္လို.ဆိုပါတယ္ ။ ဒါ့ေႀကာင့္ ပညာရွင္မ်ားက “ ျမန္မာအစ တေကာင္းက” လုိ.ဆိုႀကျခင္းပဲျဖစ္ဟန္တူပါတယ္။

R.L.Somi
က သူရဲ့ A Cultural Study of Burmese Era စာအုပ္ရဲ့ စာမ်က္ႏွာ ၁ မွာ “ တေကာင္းေဒသတြင္ ခတၳိယ သက်သာကီဝင္တို.လာေ၇ာက္အေျခခ်ေနထိုင္မႈကို္ ခိုင္မာေစေသာအခ်က္မွာ တေကာင္းႏွင့္တစ္ဆက္တည္း သာကီဝင္ကံရာဇာႀကီးတို.ေရာက္ရွိ ျမိဳ.ျပတည္ေထာင္ေသာ ရခိုင္တြင္ ခႏွစ္သကၠရာဇ္ကိုဘိုးေတာ္ အဥၹနမင္းႀကီး၏ အဥၹနသကၠရာဇ္ကိုသံုးစြဲခ့ဲျခင္းပင္ျဖစ္သည္”.ဟုေဖၚျပထားပါတယ္။
ထိုစာေပမ်ားအရ တေကာင္း သည္ ေရာမေခတ္ဦးကပင္ တည္ရွိေနျပီ ဟု ယူဆရပါသတ့ဲ။ျမန္မာ့သမိုင္းကို ေလးေလးနက္နက္
ေလ့လာပါက တေကာင္းမတိုင္မီကပင္ ျမန္မာတို.ဤေျမမွာအေျခက်ေနျပီျဖစ္ေႀကာင္းသိရမွာျဖစ္ပါတယ္။

တိဘက္ျမန္မာတို.သည္ ဧရာဝတီျမစ္ဝွမ္းျဖစ္ေသာ တေကာင္းကိုႏွစ္သက္ႀကကာအေျခခ်ခ့ဲႀကပါတယ္။ ထြန္ယက္စိုက္ပ်ိဳးေရး အတတ္ပညာကိုက်ယ္ျပန္.စြာအသုံးခ်ခ့ဲႀကတယ္။ ဆန္စပါးအထြက္တိုးလာတယ္။ ကၽြဲ ႏြားေမြးျမဴႀကတယ္။ ဟင္းသီးဟင္းရြက္
္မ်ိဳးစံုစိုက္ပ်ိဳးလာႀကျပီး အိုးလုပ္ငန္းအတတ္ပညာ တိုးတက္လာသလို အဝတ္အထည္ရက္လုပ္္လာႀကပါတယ္။ပါတယ္။

အခ်ိဳ.ေသာ တိဘက္ျမန္မာတို.က ဧရာဝတီျမစ္ကိုေက်ာ္ကာ အေရွ.ေျမာက္ဘက္ရွိ ခ်င္းေတာင္တန္းဆီသို.ေရွ.ရႈသြားျပီး အခ်ိဳ. ရခို္င္ေဒသအထိသြားႀကပါတယ္။ ကခ်င္-ခ်င္း-ရခို္င္ -သက္လူမ်ိဳးတို.ေတာင္တန္းေဒသမွာအေျခခ်ႀကတယ္။


ေရွးေခတ္ မဇၥ်ိမသားတို.က ေရွးေခတ္ျမန္မာမ်ားကို “ျဗဟၼာ”ဟု ေခၚခဲ့ႀကတယ္။ “ျဗဟၼာ”မ်ိဳးႏြယ္မ်ားေနထို္င္ရာေဒသိကု “ျဗဟၼပုတၱရ ျမစ္” ႀကီးစီးဆင္္းေနတ့ဲအတြက္ သူတို.ကို“ျဗဟၼာ”ဟု ေခၚျခင္းျဖစ္ပါသတ့ဲ။ အေရွ.ဘက္အုပ္စုဝင္ မြန္ခမာလူမ်ိဳးတို.ကလည္း ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားကို “ျဗဟၼာ” သို.မဟုတ္ ဗရုမ္းဟု ေလးေလးစားစားေခၚခ့ဲႀကတယ္လို.ဆိုပါတယ္။
ျမန္မာမ်ားရဲ့ နယ္ပယ္မွာလည္း က်ယ္ဝန္းလွတယ္လို.သိရပါတယ္။ ဒီ “ျဗဟၼာ”လူမ်ိဳးဆိုတ့ဲ အေခၚအေဝၚမွ “ပရုမ္း-ဗရုမ္း- ဗရမ္း-
ဗရမာ - ဗမာ -ျမန္မာ လာရပါတယ္။ “ျဗဟၼာ”ဟူေသာအေခၚမွာ အာရိယန္လူမ်ိဳးမ်ားအးတြက္ “ကိုးကြယ္ရာဘုရား” ဟု ျဖစ္ပါတယ္ ။ ဒါ့ေႀကာင့္ သူတို.အလြန္ အေလးအနက္ထားေသာျမန္မာမ်ားကို “ျဗဟၼာ”ဟု ေခၚေဝၚျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ဗမာႏွင့္ ပ်ဴ ကို အဓိပၸါယ္တူဟည္ဟု ပညာရွင္မ်ားကဆိုပါတယ္ ။
အဲဒီ“ျဗဟၼာ”အုပ္စုႀကီးဟာ ခရီးဆက္ခ့ဲႀကျပန္တယ္ ။ အခုနီေပါႏို္ငငံတည္ရွိရာကိုေရာက္လာျပီး ဟိမဝႏၱာေတာင္ေျခကိုပတ္ျပီး ခရီးဆက္ႀကတ့ဲ“ျဗဟၼာ”လူမ်ိဳးေတြကို “သကၠမ်ား” လို.ေခၚျပန္တယ္ ။ “သကၠမ်ား”ဆိုတာ လြန္စြာစြမ္းေဆာင္ႏို္င္သူမ်ား-
လြန္စြာရဲဝံ့သတၱိေကာင္းသူမ်ား”လို.အဓိပၸါယ္ရပါတယ္။ သူတို.ဟာ စြမ္းရည္သတၱိအျပည့္ရွိသူမ်ားျဖစ္သလို ေတာအထပ္ထပ္
ေတာင္အသြယ္သြယ္ကိုေက်ာ္ျဖတ္လာႀက့်ဲအတြက္ သူတို.ကို သကၠလူမ်ိဳး-သက်လူမ်ိဳးလို.ေခၚရာမွ “သာကီဝင္မ်ိဳး” ျဖစ္လာပါတယ္။
ဒါ့ေႀကာင့္“ သက် ေခၚ သာကီဝင္မ်ိဳးတို.သည္ တိဗက္ျမန္မာ
လူမ်ိဳးႏြယ္စုႀကီးမွ ျမန္မာမ်ိဳးႏြယ္စုအဖြဲ.ဝင္ျဖစ္သည္” ဟု ကမၻာ့ပညာရွင္မ်ားက လက္ခံလာခ့ဲႀကပါတယ္။
ကေလးတို.ေရ --ဒီလိုတိတိက်က်သိရျပန္ေတာ့ တို.မ်ား ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြ ဟာ “ေဂါတမဗုဒၶ” မ်ိဳးႏြယ္ “သာကီဝင္”ေတြဆိုတာ သိရျပီး အထူးကို ဂုဏ္ယူႏိုင္ႀကပါျပီ။
“သာကီဝင္တို.ရဲ့ ေဒဝဒဟျပည္” နဲ.“ ကပိလဝတ္ျပည္” တည္ေထာင္ႀကပံုကို ေနာက္တစ္ပါတ္မွေနာ္ ။

အားလံုးရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ႀကပါေစ

No comments:

Post a Comment

ေရးထားသမွ်ေလးေတြအဖတ္မ်ားႀကျပီးကလစ္၍လည္းဖတ္နိုင္ပါတယ္

ေအာက္ပါနိုင္ငံေတြမွမိတ္ေဆြအသီးသီးအလည္လာေရာက္သည္

Flag Counter