ဆရာမခံယူခ်က္ကေလးပါ

My photo
“ေက်ာင္းဆရာမ ဘဝ ကို ငယ္စဥ္ ကတည္းေရာက္ခဲ့တ့ဲ “ ကေလးတို. ဆရာမ ေလ ” ၊ အင္း - ခုေတာ့လည္း “ လူႀကီးတို. ဆရာမ ေပါ့ ” ။ ေရဒီယို က အသံလႊင္ ့ေနတာလည္း ႏွစ္ေပါင္း မနည္း ေတာ့ပါပဲလား ။ လူမွဳေရးလုပ္ငန္းကိုေတာ့ အျမဲေရွ ့တန္းတင္ထားေလ့ရွိတာ ငယ္စဥ္ကတည္းကပါ။

ဆရာမကိုယ္တိုင္သီဆိုေသာခေလးတို ့ရဲ ့ဆရာမသီခ်င္းေလးပါ


Thursday, June 20, 2013

ျမန္မာႏိုင္ငံ ေခတ္အဆက္ဆက္ ဗုဒၶဘာသာ သမို္င္းစဥ္ (၄)



            
 
             ျမန္မာႏို္င္ငံအတြင္းသို. ဗုဒၶသာသနာ စတင္ဝင္ေရာက္လာျခင္း ။


                            
                                       




ႏိုင္ငံ တစ္ႏို္င္ငံ (သို.မဟုတ္) လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳး၏ ယဥ္ေက်းမႈ ၊ ဘာသာစကား ၊ စာေပ ႏွင့္ ဓေလ့ထံုး 

တမ္းမ်ားကိုႀကည့္ရႈ အကဲခတ္မည္ဆိုပါက ဘာသာတရားမ်ားသည္ ယင္းႏိ္ုင္ငံႏွင့္္ လူမ်ိဳးအား လႊမ္း 

မိုးထားသည္ကို ေတြ.ရမည္ျဖစ္ေပသည္။

ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ား၏ ဘာသာစကား ၊ စာေပ ၊ ယဥ္ေက်းမႈ ဓေလ့ထံုးတမ္းစဥ္လာမ်ားသည္ ပရိယတၱိ

 ေခၚ သင္ယူေလ့လာျခင္းအေပၚမွာ အေျခခံထားပါသည္။ ထို.ေႀကာင့္ ပရိယတၱိေပ်ာက္ပါက ျမန္မာ 

တို.၏ ယဥ္ေက်းမႈ ၊ ဘာသာစကား ၊ စာေပႏွင့္ ဓေလ့ထံုးစံမ်ားလည္း ကြယ္ေပ်ာက္သြားမည္ ျဖစ္ပါ 
 သည္ ။

ယခုအခါ ျမန္မာႏို္င္ငံမွာ ဗုဒၶျမတ္ဘုရား ေဟာႀကားေတာ္မူခ့ဲသည့္ စစ္မွန္ေသာ ပရိယတၱိစာေပမ်ား 

ရွိထားျပီးျဖစ္ပါ၏။ ၄င္းပရိယတၱိစာေပမ်ားကို သင္ႀကားပို.ခ်ေပးသူႏွင့္ သင္ယူေလ့လာသူမ်ားရွိပါမွ 

ထိုပရိယတၱိစာေပမ်ားသည္လည္း ကာလရွည္ႀကာ တည္တ့ံခို္င္ျမဲေနမည္ပင္ျဖစ္ပါ၏။

ထို ပရိယတၱိ ေခၚ သင္ယူ ေလ့လာျခင္းတရားမ်ားႏွင့္ ပရိပတၱိေခၚ က်င့္ႀကံပြါးမ်ား အားထုတ္ျခင္းဆို 

သည့္ ျမတ္ ဗုဒၶ၏ တရားဓမၼမ်ားသည္ ျမန္မာႏို္င္ငံကို မည္သို.မည္ပံု ေရာက္ရွိပ်ံ.ပြါး ထြန္းကားလာ 

သည္ကို ပထမဆံုး ေလ့လာႀကည့္ရန္လိုအပ္ပါသည္။

ျမန္မာႏို္င္ငံသို. ဗုဒၶသာသနာ စတင္ေရာကရွိလာပံု အစဥ္အလာမွတ္တမ္းမ်ားအရ =

၁။   ။ မြန္တို.ေဒသ ရာမညတိုင္းမွာ ဥကၠလာပ (ဒဂံု= ရန္ကုန္) ဟူ၍ ရွိခ့ဲပါသည္ ။ 

ဥကၠလာပမင္း ေနျပည္ေတာ္တြင္ သူေ႒းႀကီးဝဏၰ၏ သားမ်ားျဖစ္ႀကေသာ တဖုႆ ႏွင့္ ဘလႅိက  

တို.မွာ  ကုန္သည္မ်ားျဖစ္ႀကသည့္အတိုင္း ကုန္စည္မ်ားကို လွည့္လည္ ေရာင္းခ်ေလ့ရွိႀကပါသည္။ 

ညီေနာင္ ႏွစ္ဦးသည္ တစ္ေန.တြင္ မစ်ၹိမေဒသသို.ေရာက္ရွိခ့ဲႀကပါသည္ ။ ထိုအခ်ိန္သည္  ေဂါတမ

ျမတ္ ဘုရား ပြင့္ေတာ္မူျပီး  ၄၅- ရက္ျပည့္ေျမာက္သည့္ျဖစ္ပါ၏ ။


  
ထိုအေႀကာင္းကို ေရွးဘဝက ေဆြမ်ိဳးေတာ္စပ္ခ့ဲဖူးသူ ရကၡစိုးနတ္ကကိုယ္ထင္ျပကာ အသိေပးလာ 

ေသာေႀကာင့္ ကုန္သည္ညီေနာင္သည္လည္း ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာစြာျဖင့္ လင္လြန္းပင္ေအာက္ ၌ 

သီတင္းသံုးေနေတာ္မူေသာ ျမတ္ဘုရားအား မိမိတို.တြင္ပါလာေသာ မုန္.မ်ားျဖင့္ဆက္ကပ္လႉ ဒါန္း 

ပူေဇာ္ႀကပါသည္။

ထို.ေနာက္ ကုန္သည္ညီေနာင္တို.သည္  ျမတ္ဘုရားထံမွရရွိလာေသာ ဆံေတာ္ရွစ္ဆူကို သိဂၤုတၱရ 

အမည္ရသည့္ ကုန္းေတာ္မွာ ႒ာပဏာကာ ေရႊတိဂံုေစတီေတာ္ႀကီးအား တည္ထားကိုးကြယ္ခ့ဲႀကပါ
သည္ ။ 

ဤကား ဗုဒၶသာသနာ ျမန္မာႏို္င္ငံသို. ပထမဆံုးေရာက္ရွိလာျခင္းျဖစ္ေႀကာင္းသိရွိရ ပါသည္။

၂။   ျမန္မာႏို္င္ငံသို.ေနာက္တစ္ဖံု ဗုဒၶသာသနာေရာက္ရွိလာပံုမွာ ေဂါတမျမတ္စြာဘုရား ပရိနိဗၺာန္ 

စံလြန္ေတာ္မူျပီးေနာက္ အႏွစ္သံုးရာႀကာေသာအခါ အာေသာကမင္းတရားႀကီးႏွင့္ အရွင္ေမာဂၢလိ 

ပုတၱမေထရ္ျမတ္တို.၏  အႀကံျပဳခ်က္အရ အရွင္ေသာဏ ႏွင့္  အရွင္ဥတၱ - မေထရ္ႏွစ္ပါးသည္ 

သုဝဏၰဘုူမိသထံုျပည္သို.ႀကြေရာက္ကာ သာသနာျပဳခ့ဲႀကပါသည္။ ဗုဒၶသာသနာေတာ္သည္ ထိုမွ

 တဆင့္ ပုဂံသို.ပ်ံ.ပြါးခ့ဲေႀကာင္းသိရွိရပါသည္။  

၃။   ေဂါတမဗုဒၶ ဝါေတာ္ ႏွစ္ဆယ္ အရမွာ သာဝတၳိျပည္ ေဇတဝန္ေက်ာင္းေတာ္မွ ျမန္မာႏို္င္ငံ 

လယ္ကို္င္းေက်ာင္း ၊ ေက်ာင္းေတာ္ရာသို. ႀကြေရာက္ကာ စႏၵကူးေက်ာင္းမွာ သီတင္းသံုးေတာ္မူ 

ခ့ဲဖူးပါသည္ ။ ထိုအခါ နဂါး ႏွင့္ ရေသ့တို.က ျမတ္ဘုရားရဲ့ကိုယ္စား ဆက္လက္ ပူေဇာ္ ကိုးကြယ္ 

ခြင့္ရာကို ေလွ်ာက္ထား ေတာင္းခံသည့္အတြက္ ျမတ္ဘုရား၏ ေအာက္ေျခေတာ္ရာႏွင့္ အထက္

 ေျခေတာ္ရာ(ေျခေတာ္ရာ ႏွစ္ဆူ) ကို ခ်ထား ေပးသနားေတာ္မူခ့ဲပါသည္ ။

၄။   ျမန္မာႏို္င္ငံသို. ေနာက္တစ္ဖံု ဗုဒၶသာသနာေတာ္ ေရာက္ရွိလာပံုမွာ ၊ ေဂါတမ ျမတ္စြာ

ဘုရား ပရိနိဗၺာန္ စံလြန္ေတာ္မူျပီးေနာက္ အႏွစ္ သံုးရာႀကာေသာအခါ အေသာက မင္းတရား

ႀကီးႏွင့္ အရွင္ေမာဂၢလိပုတၱမေထရ္ျမတ္ တို.၏အႀကံျပဳခ်က္အရ အရွင္ေသာဏ ႏွင့္ အရွင္

 ဥတၱရ မေထရ္ႏွစ္ပါးတို.သည္ သုဝဏၰဘူမိသထံုျပည္ သို.ႀကြေရာက္သာသနာျပဳခ့ဲႀကပါသည္။  

ထိုမွတစ္ဆင့္ ပုဂံျပည္ သို.ဗုဒၶသာသနာေတာ္ ပ်ံ.ပြါးခ့ဲေႀကာင္းသိရွိရပါသည္။      

ျမန္မာႏိုင္ငံ ေခတ္အဆက္ဆက္ ဗုဒၶဘာသာ သမို္င္းစဥ္ (၅)ကိုေစာင့္ေမွ်ာ္
ပါရန္-------

No comments:

Post a Comment

ေရးထားသမွ်ေလးေတြအဖတ္မ်ားႀကျပီးကလစ္၍လည္းဖတ္နိုင္ပါတယ္

ေအာက္ပါနိုင္ငံေတြမွမိတ္ေဆြအသီးသီးအလည္လာေရာက္သည္

Flag Counter