ျမန္မာႏို္င္ငံ ေခတ္အဆက္ဆက္ကို
ျပန္လည္ ေလ့လာႀကည့္မည္ဆိုပါက လူငယ္တို.၏ အခန္း က႑မွာ သူ.ေခတ္နဲ. သူအခါ အခ်က္က်စြာ ပါဝင္ လႈပ္ရွားခ့ဲႀကသည္ကို ေတြ.သိလာမည္ျဖစ္ပါ တယ္။ ဒီကိစၥ နဲ.ပတ္သက္ျပီး
ျမန္မာ့သမိုင္းကို တေစ့တေစာင္း ျပန္ႀကည့္ႀကရေအာင္ပါ ။ ပထမျမန္မာႏို္င္ငံေတာ္ႀကီး
ကို
တည္ေထာင္လာခ့ဲသူ “အေနာ္ရထာမင္း“ကို လူတိုင္းသိႀကပါတယ္။
ပုဂံျပည္ႀကီးေပၚထြန္းလာခ့ဲျပီးေသာ္လည္း
သီလပ်က္- အက်င့္ပ်က္- ရဟန္းတု ရဟန္းေယာင္မ်ား သာ
ျဖစ္တ့ဲ “အရည္းႀကီး“မ်ားႀကီးစိုးေနခ့ဲျခင္းကို
လူငယ္ေလးတစ္ဦးမွ်သာျဖစ္တ့ဲ“အေနာ္ရထာ“က ခက္ခဲ
စြာတြန္းလွန္တိုက္ဖ်က္ခ့ဲျပီး
ဒီကေန.အထိထြန္းကားလ်က္ရွိေနတ့ဲ
“ဗုဒၶဘာသာသာသနာ“ ေတာ္ႀကီး
ကို စတင္ေပးခ့ဲျခင္းျဖစ္ခ့ဲပါတယ္ ။ ျမန္မာႏို္င္ငံတစ္ဝွမ္းလံုးမွာ ဗုဒၶဘာသာ သာသနာျပန္. ပြါး-ထြန္းကား လာေရးအတြက္
“ပုဂံ“သို.စတင္ႀကြေရာက္လာခ့ဲသူ “ရွင္အရဟံ”သည္လည္း
သက္ တာ္၂၀-ဝန္းက်င္ မွ်သာပါ။ ထိုမွ်မက ပုဂံသူရဲေကာင္းစာရင္းဝင္ “က်န္စစ္သား“ ပင္လွ်င္အသက္
ငယ္ငယ္ လူရြယ္ဘဝမွ စတင္ကာ ႏို္င္ငံ့ေရးရာမ်ားတြင္ ပါဝင္ေဆာင္ရြက္ခ့ဲပါ၏။
အဲဒီေနာက္ပိုင္း--အာဇာနည္သူရဲေကာင္းအျဖစ္
ထင္ရွားလွေသာ “တပင္ေရႊထီး“ မင္းသည္ အသက္
၁၆-ႏွစ္အ
ရြယ္
လူငယ္ေလးဘဝမွာပင္ (ဟံသာဝတီပဲခူး)မွ ရန္သူတပ္မ်ားကို ထိုးေဖါက္ ဝင္ေရာက္
ခါ ေရႊေမာ္ေဓါဘုရားမွာ
နားထြင္းမဂၤလာဆင္ႏႊဲခ့ဲသည္ကိုႀကည့္ျခင္းအားျဖင့္
ရဲဝံ့ထူးျခားစြာလႈပ္ရွားခ့ဲျခင္း
ကို အမ်ားသိရွိထားျပီးျဖစ္ပါတယ္(အသက္အားျဖင့္ငယ္ရြယ္ ႏုနယ္ လြန္းေသာေႀကာင့္လည္း) အရက္ႏွင့္
ျမွဴလာသူ ကုလား၏ဖ်က္ဆီးမႈဒဏ္ကိုအသက္ဆံုးရံံႈးရသည္
အထိ ခံခ့ဲရျခင္းမဟုတ္ပါလား။
ထို.အတူပင္ ဒုတိယ ျမန္မာႏို္င္ငံ ေတာ္ႀကီးကို တည္ေထာင္ခ့ဲသူ
တပင္ေရႊထီး၏ ေနာင္ေတာ္
“ဘုရင့္ေနာင္“သည္ လည္း လူငယ္ဘဝမွပင္ စတင္ကာ
ႏို္င္ငံေတာ္အတြက္ ညီေတာ္တပင္ေရႊထီးအား အဖက္ဖက္မွ တက္
ႀကြစြာ ကူညီလႈပ္ရွားခ့ဲသူ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီလိုပါပဲ သူေခတ္နဲ. သူ.အခါ ျမန္မာႏို္င္ငံအေရး( အမ်ိဳးသားအေရး) ေတြမွာ ထူးခၽြန္စြာဦးေဆာင္ လႈပ္ ရွားခ့ဲႀကတ့ဲ
လူငယ္ လူရြယ္မ်ားစြာကိုလည္းေလ့လာ
ေတြ.ျမင္ႀကရမွာျဖစ္ပါတယ္ ။ အထူးသျဖင့္ ျမန္မာႏို္င္ငံ လြတ္လပ္ေရးအတြက္
အသက္ကိုမွ်
ပဓါနမထားပဲ ရဲဝံ့စြာ စြန္.စားခ့ဲႀကေသာ “ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း“
ႏွင့္တကြ ျမန္မာ့သားေကာင္းရတနာ လူငယ္
လူရြယ္မ်ားစြာကိုလည္း ေတြ. ျမင္ႏို္င္ပါတယ္။ ဒါေတြကတာ့ ဟိုးလြန္ခ့ဲေသာ ကာလ -
ဟိုအခ်ိန္ေတြကပါ ။
သို.ဆိုလွ်င္- ဒီကေန.
ဒီေခတ္မွာေကာ (Positive)
အေကာင္းျမင္စိတ္ကေလးနဲ. ႀကည့္လိုက္မယ္ ဆိုပါလွ်င္ လုပ္ငန္းခြင္အေတာ္မ်ားမ်ားမွာ
ပါဝင္လႈပ္ရွားေနႀကတ့ဲ
လူငယ္လူရြယ္ေလးမ်ားကို မျမင္ခ်င္ မွအဆံုးပါ ။ ဒီလိုလူငယ္အခ်ိဳ.ရဲ့ မွန္မွန္ကန္ကန္နဲ.
ႀကိဳးႀကိဳးစားစား လႈပ္ရွားေနပံုေလးမ်ားကို ျမင္ရ
ေတြ.ရသည္မွာ ရင္ေအးစရာေကာင္းလွပါတယ္ ။
ဒါေပမ့ဲ Negative
ဆိုတ့ဲ
အျပစ္ျမင္စိတ္နဲ. မေတြ.ခ်င္မျမင္ခ်င္ပါေသာ္လည္း
ျမင္ကြင္းထဲ ဝင္လာ- ေရာက္လာတ့ဲ အခ်ိဳ.လူငယ္ေတြရဲ့လႈပ္ရွားမႈ-ဝတ္စားဆင္ရင္မႈမ်ားကလည္း
စိတ္ဆင္းရဲစရာေတြ ျဖစ္
ေနပါေတာ့တယ္(ဒီလို
စိတ္ခံစားရမႈမ်ားကိုေတာ့ စာတစ္ေစာင္ ေပတစ္ဖဲြ.နဲ.ခ်ဲ.ကာႏြဲ.ကာေရး
ျပေနစရာမလိုဟု ေတြးမိပါတယ္။
ဝတၳဳ-ေဆာင္းပါးမွ မဟုတ္ေပပဲ)။ လြန္ခ့ဲတ့ဲ
သီတင္းပါတ္ကပါ။ မဂၤလာဒံု ေလယာဥ္ကြင္းမွာ
ႏိုင္ငံကူး လက္မွတ္ (Passpot
Control ) စစ္ေဆးေရး
ေကာင္တာေဘး
မွာ
ရပ္ေနသူမိန္းကေလးတစ္ေယာက္- ပထမေတာ့ ႏို္င္ငံျခားသူတစ္ေယာက္လို. ေတြးထင္မိေပမ့ဲ သူ.
ရဲ့ အနီေရာင္ေပၚက အမွတ္အသားနဲ.
Passport - ကိုျမင္လိုက္မွ
ျမန္မာမေလး ျဖစ္မွန္း သိလိုက္ရပါ
တယ္။
တင္ပါးဖံုးရံုဘေလာက္စ္ေလးနဲ. ေျခအိပ္မပါ-ေပါင္ရင္းမွေျခသလံုးအထိ
ဗလာ။ ယိုသူမရွက္ ျမင္ သူရွက္မိလ်က္သား
ျဖစ္သြားမိတာေတာ့အမွန္ပါ။ ေနရာက ျမန္မာႏို္င္ငံအတြင္းမွာေလ။ ထို္င္းနဲ.အျခား
ႏိုင္ငံမ်ားမွာေတာ့ ဒီလိုမ်ိဳးေတြက “အျမင္ရိုး” ပါျပီ
။ တကယ္ေတာ့ ဘယ္ ႏို္င္ငံ ဘယ္ဌာနပဲေရာက္
ေရာက္
“ငါ ျမန္မာ“ဆိုတ့ဲ အမွတ္ေလးနဲ.“စဲြ“ ျမဲထားတ့ဲအသိတရား ရွိထား သင့္ပါတယ္။“ျမန္မာဆို
တာ
ကမၻာမွာ အယဥ္ေက်းဆံုး“လို.လည္းအသည္းထဲမွာ စဲြမွတ္ထားဖို.လို ပါတယ္။
ဒီေနရာမွာ
ေျပာစရာက မိဘေမာင္ဘြား- အတူေနသူ(ခင္ပြန္း-ဇနီးစသည္)မ်ားပါ ။ ဝတ္စားမႈမွအစ အျမင္မေတာ္သမွ်
ေဘးကေန ျပဳျပင္ေပးရန္လိုအပ္လွပါတယ္ ။ ဒီလိုမ်ိဳးမဝတ္သင့္ဘူး- အျမင္မေတာ္
ဘူး-စသျဖင့္
ထိန္းေပးဖို.ပါ။ သူတို.မွာလည္း “ျမန္မာမ်က္ေစ့“နဲ. ႀကည့္တတ္ဖို.ေတာ့လို ပါလိမ့္မယ္။ အဲ--ျမန္မာမ်က္စိ(ေစ့) ဆိုလိုက္ေတာ့ “သနပ္ခါးပါးကြက္ႀကားနဲ. ထမီနဲ.မွ“ ရယ္လို. ေတာ့အေတြး မေခ်ာ္ေစခ်င္ပါ ။ ကာလံ- ေဒသံတ့ဲ-
ေရာမေရာက္လွ်င္ ေရာမသားလို က်င့္ရမယ္ ဆိုတ့ဲစကားရွိေန သားေလ ။ ဘန္ေကာက္လိုေနရာမွာ
ထမီးႀကီးတကားကား-သနပ္ခါး ပါးကြက္ႀကား နဲ. အလုပ္ သြားေလွ်ာက္ႀကည့္ပါလား - ေအာက္ေျခအလုပ္သမား- အိမ္ေဖၚအလုပ္ပဲမယ္ - ရာထူးရွိတ့ဲ - အဆင့္ အတန္းရွိတ့ဲ အလုပ္ေတာ့ ေဝလာေဝး-ဒါကိုမလုပ္ခ်င္ပါက အလုပ္လက္မ့ဲဘဝေရာက္သြားမွာ
အေသ အခ်ာပါ။ ဒီလိုပါပဲ လႊတ္ေတာ္ ထဲကအမတ္ အေမရိကားကို ေမာင့္ႀကက္သေရ ေခါင္းေပါင္း တပ္ျပီး
ေတာင္ရွည္ပုဆိုးႀကီးတကားကားနဲ. သြားလို.ေကာသင့္ပါ့မလား။
ေတာင္ရွည္ပုဆိုးႀကီးတကားကားနဲ. သြားလို.ေကာသင့္ပါ့မလား။
အေရးႀကီးသည္က
မိမိရဲ့ ယဥ္ေက်းမႈလည္းမေပ်ာက္ သူတို.ရဲ့ ဝတ္စားေနထို္င္ပံုနဲ.လည္း မဆန္.က်င္
ေအာင္
သူ.ေနရာနဲ.သူ ဝတ္တတ္ - ေနတတ္ရမွာျဖစ္ပါတယ္ ။ ထို္ငး္ႏိုင္ငံမွာမို. သူတို.လို စကတ္ တင္ဖံုးရံု
လိုက္ဝတ္- မိန္းမေပမ့ဲ သူတို.နဲ.ေရာျပီး အရက္ေတြေသာက္ေနလို.လည္းမျဖစ္ေသးပါ။
ဒါကို “ေခတ္မီတယ္ -ေခတ္ဆန္တယ္“ - ရယ္လို.လည္း
ကာကြယ္မေျပာသင့္ပါ ။ တကယ္ ေတာ့ “ကေလး တို.ဆရာမ“ လည္း ငယ္စဥ္ကတည္းက ေခတ္နဲ.အျပိဳင္ - ေခတ္ကိုအမီ
လိုက္ခ့ဲသူပါ။ ဒီေနရာ
မွာ “ေခတ္မီ“ တယ္ဆိုရာမွာ “ေရွ.သို.ခ်ီေနတ့ဲ ေခတ္ႀကီးမွာ
သူမ်ားေရွ. မေရာက္ ခ်င္ေနပါေစ သူတကာရဲ့ ေနာက္မွာေတာ့ က်န္မေနရစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားျခင္း“ပါ။ ကိုယ္တို္င္လည္း ဒီကေန.တို္င္
ေအာင္ ဒီမူနဲ.ပဲ ေလွ်ာက္လွမ္းေနဆဲျဖစ္ပါတယ္ ။ “
ဘယ္ေတာ့မွ သူမ်ားေနာက္ကို မေရာက္ေစရ“ ဆိုတ့ဲ “မူ“နဲ.ႏိုင္ငံျခားသားေတြအလယ္မွာ
မ်က္ႏွာမငယ္ရေအာင္ႀကိဳးစားလ်က္ပါ။ “ေခတ္ဆန္တယ္“
တဲ့- ဟုတ္ပါတယ္။ မ်က္ေမွာက္ေခတ္
ဟန္ပန္အမူအရာစသည္တို.နဲ.ဆန္.က်င္မႈမျပဳပဲ လႈပ္ရွားေဆာင္ ရြက္ရမွာျဖစ္သလို ျမန္မာယဥ္ေက်းမႈကို မဆန္.က်င္တ့ဲပံုစံေလးမ်ား နဲ.ေခတ္ဆန္ဆန္ဝတ္စားဆင္ယင္ တတ္ေပမ့ဲ
မိမိရဲ့စိတ္သ႑ာန္မွာေတာ့ ေဖါက္ျပန္ ေလာ္လီမႈ ကင္းရွင္းစြာနဲ. ေခတ္ကို ရင္ေဘာင္တန္း လိုက္ႏို္င္ေအာင္
ႀကိဳးစားရမွာပါ။ ဒါမွလည္း အျပစ္ကင္း စြာနဲ. အက်ိဳးရွိလာႏို္င္မွာျဖစ္ပါတယ္ ။
ဟိုေခတ္ကလို ေဘာလ္ဒန္.စ္(Ball
Dance) တို. ဘာပါတီ-ညာပါတီ တို.တက္မွ ေခတ္ဆန္ျခင္းမဟုတ္
လို ဒီေခတ္မွာလည္း “အႏွိပ္ခန္း“
သြားမွ - “ခါရာအိုေက“ သြား မွ-“အရက္ေလးတျမျမေသာက္မွ“ စကတ္ကို ေပါင္ရင္းအထိ တိုတိုဝတ္မွ-ဒူးေဖၚ-ေပါင္ေဖၚ- အကုန္ေဖၚမွ ေခတ္ဆန္- ေခတ္မီျခင္း မဟုတ္ သည္ကိုလည္း သတိျပဳဖို.လိုပါလိမ့္မယ္။
“ျဗဟၼစိုရ္တရား“ကို
အေျခခံထားတ့ဲ“ျမန္မာ“တို.ရဲ့ ယဥ္ေက်းမႈသည္ မည္သည့္ႏို္င္ငံ ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္မွ်
“တုႏႈိင္း၍မရ“ဆိုသည္ကိုေတာ့ ဒီကေန. လူငယ္လူရြယ္ေလးမ်ား သိထားရမွာျဖစ္ပါတယ္။
အထူးသျဖင့္ ဥာဏ္ရည္ -ဥာဏ္စြမ္းဖံြ.ျဖိဳးလ်က္ရိွေသာ လူငယ္ေလးမ်ားအေနနဲ.အင္တာနက္ ဝဂ္
ဆိုက္မ်ားမွ “စာမွန္ သမွ်“အားလံုး ဖတ္ပါ ။ သို.ရာတြင္ “အေကာင္းနဲ. အဆိုး“ကိုေတာ့
ခဲြခြဲျခားျခား သိနားလည္ဖို.အေရး
ႀကီးပါတယ္။ “အတု ယူသင့္- မယူသင့္“ ကိုလည္း သတိျပဳရမွာျဖစ္ပါတယ္
။ ဒါ့အျပင္ မိမိတို.ရဲ့တန္ဖိုး ရွိလွတ့ဲ အခ်ိန္ေတြကိုလည္း “အင္တာနက္ခ်က္ခန္း (Chatting
Room)“ မွာ အခ်ိန္ျဖဳန္း မေနႀကပဲ မိမိတို.ဘဝေနာင္ေရးအတြက္ အက်ိဳးရွိမယ့္ ပညာရပ္မ်ားကို
အင္တာ နက္ ဝဂ္ဆို္က္မ်ားမွ ရွာေဖြကာ ပညာယူႏို္င္ႀကပါရန္ တို္က္တြန္းခ်င္ပါတယ္ ။
No comments:
Post a Comment