ဆရာမခံယူခ်က္ကေလးပါ

My photo
“ေက်ာင္းဆရာမ ဘဝ ကို ငယ္စဥ္ ကတည္းေရာက္ခဲ့တ့ဲ “ ကေလးတို. ဆရာမ ေလ ” ၊ အင္း - ခုေတာ့လည္း “ လူႀကီးတို. ဆရာမ ေပါ့ ” ။ ေရဒီယို က အသံလႊင္ ့ေနတာလည္း ႏွစ္ေပါင္း မနည္း ေတာ့ပါပဲလား ။ လူမွဳေရးလုပ္ငန္းကိုေတာ့ အျမဲေရွ ့တန္းတင္ထားေလ့ရွိတာ ငယ္စဥ္ကတည္းကပါ။

ဆရာမကိုယ္တိုင္သီဆိုေသာခေလးတို ့ရဲ ့ဆရာမသီခ်င္းေလးပါ


Wednesday, January 15, 2014

“အမ်ိဳးသမီးမ်ား လံုျခံဳမႈ“ ႏွင့္ - စိတ္ပိုင္း-လိင္ပိုင္းဆိုင္ရာထိခိုက္မႈျမင့္တက္လာသည့္ “အမ်ိဳးသမီးမ်ားလံုျခံဳမႈ“ ဆိုရာဝယ္---

အထက္ပါေခါင္းစဥ္ႏွင့္ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ကို -ႏိုဝဘၤဘာလ (၁၆ -၂၂)ေန.စဲြျဖင့္ ထုတ္ေဝခ့ဲသည့္ “ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္“ တြင္ ဖတ္လိုက္မိပါသည္ ။ သူတစ္ပါးေရးထားေသာေဆာင္းပါးကို ျပန္လည္ေခ်ပ -ေရးသားျခင္းမျပဳခ့ဲသည္မွာႀကာျပီျဖစ္ေသာ္ လည္း ဤေဆာင္းပါး ကိုျဖင့္ ေရးရေတာ့မည္ျဖစ္ပါ၏။(လြန္ခ့ဲေသာ ႏွစ္မ်ားဆီက ထို္င္းႏို္င္ငံ တီဗြီမွ ထုတ္လႊင့္ခ့ဲေသာ“ႏို္င္ခႏုမ္သုမ့္“ ေခၚထို္င္း+ျမန္မာ ရာဇဝင္ဇာတ္လမ္းတစ္ခုကိုအားေပး ေျမွာက္ပင့္ ကာ ျမန္မာမ်ားအေပၚ ႏွိမ့္ခ်ေရး ခ့ဲသည့္ထို္င္းေဆာင္းပါးရွင္အားBangkok Post ( In English ) သတင္းစာမွာပင္ျပန္လည္ေခ်ပေရးသားခဲ့ျပီးေနာက္ ျပန္လည္ေခ်ပေရးသားျခင္းကိုရပ္နားခ့ဲပါသည္)။ ဤေဆာင္းပါးအစတြင္ေဆာင္းပါးရွင္ “မဝတ္ရည္ေႏြးေႏြး“က- (အမ်ိဳးသမီးမ်ားအဖို.လိုင္းကားမ်ား ေပၚတြင္ပုရိသ ေယာက်ားမ်ား၏သားေကာင္သဖြယ္ စိုးရိမ္ႀကီးစြာခံစားေနႀကရသည္ - အမ်ိဳးသမီး မ်ား၏ စိတ္ရင္းခံအရွက္တရား - အေႀကာက္တရားကို အသံုးခ်၍ ယခုက့ဲသို.ျပဳမူေနျခင္းသည္ အမ်ိုးသမီးမ်ား၏လံုျခံဳမႈစည္းေဘာင္ပ်က္ယြင္းေနသည္ကို သက္ေသတစ္ခုအျဖစ္ျမင္ေတြ.ရျခင္းျဖစ္ သည္)ဟု သာဓကျပ ေရးသားထားသည္ကို ဖတ္လိုက္မိေသာအခါ သည္ေဆာင္းပါးကိုမျဖစ္မေန ေရးလိုက္ရျခင္းပါ။ အေသအခ်ာဖတ္ရႈေလ့လာမည္ဆိုပါက “မဝတ္ရည္ေႏြးေႏြး“၏ ေရးသားခ်က္မွာ တစ္ဖက္သတ္ ရႈျမင္- တင္ျပထားသည္ ကိုေတြ.ရမွာျဖစ္ပါသည္ ။ “အမ်ိဳးသမီးမ်ား၏ စိတ္ရင္းခံအရွက္တရား- အေႀကာက္တရား“ဆုိသည္ကို သည္ေခတ္သည္အခါမွာ “မည္သည့္ေပတံျဖင့္မည္က့ဲသို.တိုင္း တာ”လိုက္ပါသလဲ ။ ယေန.ေခတ္အမ်ိဳးသမီး(အ မ်ားစု)၏ ဝတ္စား - ေနထို္င္ပံုအစံုစံုကိုေကာ ေလ့လာ မိပါသလား ။ အမိႏွင့္အဖ-ေမာင္ႏွင့္ႏွစ္မအတူယွဥ္သြားလို.မွ မျမင္ဝ့ံစရာ-“ယိုသူမရွက္-ျမင္သူရွက္“ဆိုတ့ဲစကား အတိုင္း ႀကည့္ ဝ့ံစရာ- ျမင္ဝ့ံစရာမရွိတာကိုေကာသတိထား မိပါသလား ။ “ဟီရိ ႀသတၱပၸ“ ဆိုတ့ဲ “အရွက္တရားနဲ. အေႀကာက္တရား“ ကို ဒီကေန. မိန္းကေလး ေတြ (အားလံုးေတာ့မဟုတ္ပါ- ဒါေပမ့ဲ အမ်ားစု)ဘယ္ေလာက္မ်ား ေလးစားႀကပါသလဲ။ ရုပ္ရွင္-ဗြီဒီယို- အင္တာ နက္ ေတြမွာေဖၚျပ- ေႀကညာေနႀကတ့ဲ အရွက္မ့ဲသူ မိန္းမဟူသမွ်ရဲ့ မႀကည့္ဝံ့ -မျမင္ဝံ့ စရာေတြကိုေကာ“မဝတ္ရည္ေႏြးေႏြး“အေနနဲ.ေလ့လာမိ-ျမင္မိပါသလား။ အဲဒီအမ်ိဳးသမီးမ်ားအေနနဲ. သူတို.ကိုယ္သူတို.လည္း ယံုႀကည္မႈအျပည့္အဝရွိေနႀကမွာအမွန္ပါ- “ေယာက်ားဆိုတ့ဲ သေကာင့္သားေတြငါတို.ရဲ့ ပိုက္ကြန္မွ ဘယ္လိုမွ် ရုန္းမထြက္ႏို္င္ေစရ“ -ဆိုတ့ဲ သူတို.ရဲ့ မဟာယံုႀကည္ခ်က္ႀကီးအရ“က်ား“ဆိုတ့ဲ “ပုရိသ“ေတြ(အခ်ိဳ.)ကလည္း“သြားရည္တစ္မ်ား မ်ား“နဲ.ေပါ့။ ဒီေတာ့လည္းက်ားေခ်ာင္းသလိုမ်ိဳးအခြင့္အေရးကိုလက္မလြတ္ေစရ(အေသရရ-အရွင္ရရ) “သာဒင္ကို ဘာထင္သလဲေဟ့“ဆိုသလို အစြမ္းေတြျပကုန္ႀကတာ ဆန္းေတာ့ျဖင့္ မဆန္းလွပါ ။ ဒီေတာ့“အႏွီ အမ်ိဳးသမီးမ်ား“ႏွင့္တကြ သူတို.အားလိုက္၍တုပႀကကုန္ေသာ ထိုထိုေသာအမ်ိဳးသမီးမ်ား အတြက္ မည္က့ဲသို. လံုျခံဳမႈရွိပါေတာ့အ့ံနည္း။“လာပါယူပါ တစ္ပဲ-ေျခာက္ျပား“ဆိုတ့ဲေခတ္ႀကီးေပကိုး။ တကယ္ေတာ့ “မည္သူမျပဳ- မိမိမႈ“ ဆို တ့ဲ စကားကိုလည္း သတိထားသင့္ပါသည္ ။ မွန္ပါ၏ ။ “အမ်ိဳးသမီးမ်ားအတြက္ လူမႈေရးဆိုင္ရာ- အႀကံေပးပုဂၢိဳလ္ေဒၚစုစုလိႈင္“ ၏တင္ျပခ်က္ကို အျပည့္အဝေထာက္ခံရမည္ျဖစ္ပါ၏(ရ-ထားတ့ဲအခြင့္အေရးကိုအမ်ိဳးသမီးေတြကအသံုးမခ်တတ္ႀကဘူး- အဓိကအားျဖင့္မိမိကိုယ္ကို ယံုႀကည္မႈရွိရန္လိုတယ္ (ဒီေနရာမွာ အမ်ိဳးသမီး အမ်ားစု၏ယံုႀကည္မႈက တစ္လဲြျဖစ္ေနသည္ကိုေတြ.ရပါသည္ - “ သူတို.ကို အမ််ိဳးသားမ်ားစိတ္ဝင္စားလာေစရမည္ “- ဟူေသာ ယံုႀကည္ခ်က္ -ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ျဖင့္ မေပၚ့တေပၚ - မလံု.တလံု ဝတ္ လာႀကသည္ ။ “ႏိုက္ကလပ္“က့ဲသို.ေသာေနရာမ်ားတြင္ ပါဝင္က်က္စားလာႀကသည္။ အရက္ကေလးတစ္ျမျမျဖင့္ အမ်ိဳး သားမ်ားႏွင့္ အျပိဳင္အဆိုင္ ေသာက္တတ္ စားတတ္လာႀကသည္ ။ ယေန.အမ်ိဳးသမီး(အမ်ားစု၏) ဤက့ဲသို. စိတ္ပိုင္းဆို္င္ရာ ပ်က္စီးယိုယြင္းမႈမ်ားမွာလည္း မဂၢဇင္း- ဂ်ာနယ္စသည့္ စာေပမ်ား ကို ေလ့လာဖတ္ရႈျခင္းအားနည္းေနသည့္အတြက္ အသိပညာ ဗဟုသုတ ေကာင္းမ်ားနည္းလာသလုိ အင္တာနက္- တီဗြီစသည့္ ျမင္ကြင္းမ်ားမွ မလိုလားအပ္ေသာ“အရွက္မ့ဲ“ ျပကြက္မ်ားကို အတုယူမွားေန ႀကသည္ကိုေလ့လာေတြ.ရွိရမည္ျဖစ္ပါ၏။ ဟိုေခတ္မ်ားဆီမွာလည္း ဤက့ဲသို.ပင္ ဘတ္စ္ကားကို တိုးစီးခ့ဲႀကရသည္ခ်ည္းျဖစ္ပါသည္။ မည္သို.ပင္ တိုးစီးရပါေစ အမ်ိဳးသမီးမ်ား၏ ဝတ္စားမႈမွာ ႀကက္သေရရွိစြာ ရိုေသေလးစားစရာ လွပေနမည္ဆိုပါက မည္သို.ေသာ ပုရိသ ကမွ အေႏွာက္အရွက္မေပးပါ ။ တစ္ခါတစ္ရံ ႀကံဳေတြ.ရသည့္တို္င္ေအာင္ တည္ တည္ျငိမ္ျငိမ္ေလး ဝတ္စားထားသူ အမ်ိဳးသမီးက ခပ္တည္တည္ျပန္ႀကည့္လိုက္ရံုျဖင့္ အႏွီေယာက်ားမွာ ထိတ္လန္.ကာ ေနာက္ဆုတ္သြားသည္ကိုသာႀကံဳခ့ဲရဖူးပါသည္။ “မိမိကုိယ္ကိုယံုႀကည္မႈ“ ပင္ျဖစ္ပါ၏။ ဗုဒၶျမတ္ဘုရား ေဟာႀကားေတာ္မူခ့ဲတ့ဲအတိုင္း “အတၱာဟိ-အတၱေနာနာေထာ” = “မိမိ၏သိကၡာႏွင့္ မိမိကုိယ္ကို ယံုႀကည္မႈ“ ပင္ျဖစ္ပါ၏ ။ “ဒီယံုျမင္လုိ. - ဒီျခံဳထြင္“ဆိုသက့ဲသို. အမ်ိဳးသားမ်ားအေပၚ မမွန္မကန္ ေသာေစတ နာမ်ားႏွင့္ျဖစ္ေစ မိမိကိုယ္ကို လွခ်င္ပခ်င္၍ျဖစ္ေစ မလံု.တလံု အျမင္မေတာ္ေအာင္ ဝတ္ဆင္ထားမည္ဆိုပါက မည္သူ ကမွ် တေလးတစားရွိလာမည္မဟုတ္သည္ကိုနား လည္သိရွိထားရမွာျဖစ္သလို လူသူျပတ္လပ္ရာေနရာ- ဆိတ္ကြယ္ရာဌာနမ်ားျဖစ္ပါက လည္း (မူးရူးေနသူေယာက်ားႏွင့္ဆံုမိပါက)မုဒိန္းမႈကိုပင္ ရင္ဆိုင္ရႏို္င္ သည္အထိသိရွိ နားလည္ထားရန္အထူး လိုအပ္လွပါသည္။ ျပႆ နာႏွင့္ႀကံဳေတြ. ရင္ဆိုင္ျပီးကာမွ အေမ ကယ္ပါ- တရားသူႀကီးကယ္ပါ-လုပ္ေန၍လည္း “အရွက္“ ရရံုမွတပါး အျခားမရွိို္ႏိုင္ပါ ။ အထူးသျဖင့္ ယေန. အမ်ိဳးသားမ်ားအလယ္တြင္နာမည္ႀကီးေနသူ (နာမယ္ေကာင္းေတာ့မဟုတ္ပါ) “ေမ--မြန္“ ဆို သူ၏ ဝတ္စားပံု -လႈပ္ရွားျပေနပံုကို အတုယူမမွားႀကရန္ျဖစ္ပါသည္။ သည္အမ်ိဳးသမီးအေနႏွင့္ေယာက်ားႏွင့္သားတို.မွ ျပစ္ထားခ့ဲေသာေႀကာင့္စိတ္ထိခိုက္ကာ(သူ.အေျပာပါ)။ (မႀကည့္ဝံ-မျမင္ဝံ့-ရြံစရာ)သူ.မွာရွိတ့ဲ ေမြးရာပါႀကီးကို ႏွစ္ခုလံုးေဖၚျပီး တုန္ခါေနေအာင္လႈပ္ရမ္းျပကာ သီခ်င္း မွန္သမွ် အကုန္ လိုက္ဆိုကာ ဝဂ္ဆိုက္မွာ-ငိုျပေနျခင္းကို အတုယူ မမွားႀကရန္ျဖစ္ပါသည္ ။ သူဒီလိုျပဳမူပံုကိုႀကည့္ရံုႏွင့္သူ.ခင္ပြန္းႏွင့္သားတို. ျပစ္သြားသည့္အေႀကာင္းရင္းကို အစင္းသားေတြ.ျမင္ ႏိုင္မည္ျဖစ္ပါသည္။ ဟိုတစ္ေခတ္ဆီက “ႏို္င္ငံသစ္ သတင္းစာ“ မွာ“ေစာထြန္း(မန္းတကၠသိုလ္)“ ၏“အနင္းခံျမက္ခင္း ေလးမ်ားပါရွင္ “ေခါင္းစဥ္ျဖင့္ေဆာင္းပါးတြင္“ အမ်ိဳးသမီးမ်ားအေနႏွင့္ ေခါင္းမေဖၚႏို္င္သည္အထိတ္ဝန္း က်င္၏ ခ်ဳပ္ခ်ယ္ထားမႈ-အျပစ္တင္ေဝဖန္ခံေနရမႈမ်ားကိုပင္ တိုးတက္လာျပီျဖစ္ေသာေခတ္ႏွင့္အညီျပန္ လည္တြန္းလွန္ေခ်ပႏို္င္စြမ္းမရွိႀကပဲ အနင္းခံျမက္ခင္းေလးမ်ားပမာေခါငး္ငုံ.ခံေနႀကသည္“ -ဟု ေဖၚျပ ထားသည္ကို ဖတ္မိပါသည္။ အသက္၂၀-ပင္ မျပည့္ေသးသူ“ကေလးတို.ဆရာမ“လည္း အမ်ိဳးသမီး တစ္ေယာက္အေနႏွင့္လံုးဝေခါင္းငံု.မခံႏို္င္ပဲ “ေယာက်ားတို. မာယာဆိုတာ သဲကိုးျဖာဆိုတာ“ ေခါင္း စဥ္ျဖင့္ျပန္လည္ေခ်ပ ေရးသားခ့ဲဖူးပါသည္ ။ ထို.ေနာက္ “ဆရာဦးဆန္းထြန္း“ က “ႏိုင္ငံသစ္ သ တင္းစာ“ မွာပင္ -“အမ်ိဳးသမီးမ်ားအေနႏွင့္(အနင္းခံျမက္ခင္းကေလးပါရွင္)ဆိုေသာသရုပ္ေဖၚေတးမ်ား ကိုသာ ေက်နပ္ႏွစ္သိမ့္စြာရင့္ႀကဴးေနႀကေသာဤကာလမ်ိဳး၌ အမ်ိဳးသမီး စာေရးဆရာမ “ေမေက်ာ့ရွင္း“ သည္ မ်က္ေမွာက္အမ်ိဳးသမီးထုဘက္ကမွန္ကန္စြာ ရပ္တည္ေပးမည့္ပုဂိၢဳလ္အျဖစ္ ေပၚထြက္လာပါသည္“ ဟု အျခားေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ ျဖင့္ဂုဏ္ျပဳ မွတ္ တမ္းတင္ခ့ဲပါ၏ ။ ဆိုလိုသည္က ဟိုး- ယခင္အခ်ိန္က“အနင္းခံျမက္ခင္းကေလးမ်ား“ပမာ အႏွိမ္ခံ- အေျပာခံေနခ့ဲႀကရရွာ သူအမ်ိဳးသမီးမ်ား ျဖစ္ခ့ဲႀကေသာ္လည္း ယခုအခ်ိန္မွာ အခြင့္အေရးအျပည့္အဝရရွိေနႀကျပီျဖစ္သည့္ အတိုင္း အမ်ိဳးသမီးမ်ားအေနနႏွင့္“တစ္လြဲ ဆံပင္ေကာင္း“ တ့ဲအလုပ္မ်ိဳး- အေတြးအေခၚမ်ိဳးကိုအတတ္ႏို္င္ဆံုးေရွာင္ ႀကဥ္ကာ“အမ်ိဳးသမီးက႑ႀကီးတိုးတက္ျမင့္မားလာေရး“အတြက္အဖက္ဖက္မွပါဝင္လႈပ္ရွား ႀကိဳးစားႀကရန္ လုိအပ္လာျပီျဖစ္ပါသည္။ “ေခတ္ႏွင့္အမီ ေရွ.သို.ခ်ီ“ ဆိုသည့္အတိုင္း အမ်ိဳးသမီးမ်ားသည္ ေခတ္မီတိုးတက္လာသည့္ ဤေခတ္ ဤကာလတြင္ မိမိႏို္င္ငံႏွင့္ မိမိလူမ်ိဳး တိုးတက္ ဖြံ.ျဖိဳးေရးအတြက္အမ်ိဳးသားးမ်ားႏွင့္ ရင္ေဘာင္တန္းကာ က႑မ်ိဳးစံုတြင္ ပါဝင္ေဆာင္ရြက္ႀကရမည္ျဖစ္ပါသည္။ သည္ေနရာမွာ “ေခတ္မီျခင္းႏွင့္ ေခတ္ဆန္ျခင္း“ ကိုေတာ့ကဲြ ကဲြျပားျပား သေဘာေပါက္ နားလည္ထားရန္လည္းလိုအပ္ပါသည္။ “ေခတ္မီ“ ျခင္းဆိုသည္က “တိုးတက္ေနေသာေခတ္ကာလႏွင့္အညီလိုက္ျပီးလႈပ္ရွားလုပ္ေဆာင္ႀကရန္ ျဖစ္ပါသည္“။ “ေခတ္ဆန္ျခင္း“ ကိုေတာ့ သတိထားႀကရန္လိုပါသည္ ။ အထူးသျဖင့္အမ်ိဳးသမီးမ်ာအ ေနနွင့္ေခတ္ဆန္ဆန္ ဝတ္ဆင္-ျပဳမူႀကရာမွာ မိမိတို. ျမန္မာ့ရိုးရာ ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ ဆန္.က်င္မႈ ရွိ-မရိွ ပထမဆံုးေလ့လာရန္လိုပါသည္။ အထူးသျဖင့္ေတာ့ မိမိအေနႏွင့္ လွသည္ထင္ျပီး ဝတ္ဆင္မႈသည္ ပတ္ ဝန္းက်င္အျမင္တြင္ သင့္ - မသင့္ ဆင္ျခင္သင့္ပါ၏။ တစ္ခါတစ္ရံ“အလွျပင္ရာမွ ဘဝတသက္တာတြင္ အမဲစက္ ႀကီးထင္“သြားတတ္သည္ကိုလည္း မေမ့အပ္ပါ။ အားလံုးရႊင္လန္းခ်မး္ျမ့ႀကပါေစ

No comments:

Post a Comment

ေရးထားသမွ်ေလးေတြအဖတ္မ်ားႀကျပီးကလစ္၍လည္းဖတ္နိုင္ပါတယ္

ေအာက္ပါနိုင္ငံေတြမွမိတ္ေဆြအသီးသီးအလည္လာေရာက္သည္

Flag Counter